Friday, April 23, 2010

BORAK PAK MAT LABUN

Salam kepada semua pembaca Blog UMNO Lumut, mudah-mudahan semuanya sejahtera dalam rahmat Illahi. Pertama-tamanya terima kasihlah kerana sudi menjenguk laman yang baru ni. kalau masuk aje ke laman ni, tak dapat tidak mesti terjumpa Pak Mat sebab Pak Mat memang penunggu setia ruangan Blog UMNO Lumut ni.

Dalam seminggu dua ni ramai orang yang sibuk ke Hulu Selangor, termasuklah orang Lumut. Hujung minggu ni Program UMNO Lumut pun agak sunyi nampaknya sebab memberi perhatian kepada perjuangan di Hulu Selangor. Mudah-mudahan menanglah hendaknya, insya-Allah. Pembangkang dah takde modal lagi - nak guna isu Kamalanathan orang kafir, hari tu PAS dah bekerjasama dengan DAP. Kalau Kamalanathan tu kafir zimmi, DAP tu kafir harbi - jadi, dah kantoi dah nak main isu tu.

Bila orang kata Zaid Ibrahim ada kuda lumba, PAS buat fatwa kata tak apa. Itu kisah lama dulu. Sekarang, Zaid dah taubat lepas dia pergi haji.. Ish,ish,ish, demikian mudahnya PAS mengeluarkan hukum demi kepentingan politiknya. Hari tu masa YB Dato Seri Nizar bertanding dengan Ismail Safian di Bukit Gantang, bukan main lagi dikeluarkan isu yang Ismail Safian suka ke Thailand. Sedangkan itupun cerita lama jugak. Demikianlah PAS, PKR dan DAP - selalu memutarbelitkan apa saja fakta yang boleh membawa keuntungan kepada mereka.

Kita boleh terima kalau DAP cakap pusing-pusing, sebab mereka didokong oleh kaum yang tidak mementingkan dosa dan pahala. PKR juga memang kita tau sering memutarbelitkan fakta dan kita tak heran sebab Anwar memang sanggup buat apa saja demi perjuangan dendam peribadinya. Tapi PAS ni dianggotai oleh tok-tok alim, yang kononnya sangat memberatkan agama.. Orang yang cakap di depan lain, di belakang lain tu munafiq sifatnya.. Idak begitu Ustaz??

No comments: